Yleistä käyttöehdot
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.pgtech.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityis- ja yritysasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin Pgtech AB (jäljempänä Pgtech) toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.
Tietoja yrityksestä
Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
Pgtech AB
Vävlagargatan 14
50730 Brämhult
Borås, Ruotsi
Ruotsalainen Y-tunnus: 556958-5168
ALV-tunnus: SE556958516801
Asiakaspalvelun yhteystiedot
Puhelin: + 46 33 12 20 28
Sähköposti: info@pgtech.fi
Tilaaminen
Pgtech-verkkokaupasta voit tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa velvollisuutenasi on myös maksaa tilaus. Tilauksen maksettuasi saat välittömästi tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistus, joka sinun tulee säilyttää, sisältää tärkeää tietoa tilauksestasi.
Voit halutessasi luoda käyttäjätilin tilauksen yhteydessä. Tilin voi luoda myös ilman tilauksen tekemistä, eikä se sido ostoon. Käyttäjätilin kautta ei voi seurata tilauksen etenemistä.
Tilauksen muuttaminen
Tilauksen muuttaminen on yleensä mahdollista, jos tilausta ei ole vielä lähetetty. Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian niin selvitämme, onko se mahdollista.
Tilauksen peruuttaminen
Tilauksen peruuttaminen on yleensä mahdollista, jos tilausta ei ole vielä lähetetty. Jos haluat peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian niin selvitämme, onko se mahdollista.
Hinnat ja maksu
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.
Pgtech-yrityslasku
Mikäli valitset Pgtechin yrityslaskuvaihtoehdon, saat laskun sähköpostitse, kun tuotteet on lähetetty varastoltamme. Yrityslaskuun sovelletaan 15 päivän maksuehtoa. Jos maksu viivästyy, laskuun lisätään 18 %:n viivästyskorko.
Klarna-lasku
Mikäli valitset Klarnan laskuvaihtoehdon, saat laskun sähköpostitse, kun tuotteet on lähetetty varastoltamme. Eräpäivä ilmoitetaan laskussa. Kun valitset laskuvaihtoehdon, maksukumppanimme vaatii sosiaaliturvatunnuksesi luottoarviointia varten. Tämän lisäksi Klarna varmistaa, että tilaus lähetään väestörekisterissä ilmoitettuun osoitteeseesi. Lue lisää Klarnan maksuehdoista osoitteessa klarna.com/fi.
Klarna-laskulla maksaessa sinulta ei peritä ylimääräisiä laskutuskuluja. Mikäli maksusi myöhästyy, lisätään laskuusi muistutusmaksu ja viivästymiskorko Klarnan ehtojen mukaisesti. Mikäli maksua ei yhä suoriteta, siirretään tapaus perintätoimistolle, mikä voi puolestaan aiheuttaa lisäkustannuksia.
Klarna-osamaksu
Sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksu ja Klarna-tili. Saat tilaamasi tavarat ennen maksamista aivan kuten normaalilla laskulla ostaessa. Klarna-osamaksuvaihtoehto mahdollistaa maksun jakamisen eriin pidemmällä aikavälillä. Klarna-tili jakaa laskut puolestaan siten, että saat kuukausittain vain yhden laskun, johon kaikki kuluneen kuukauden Klarna-laskusi kerätään. Lue lisää Klarna-osamaksun ja Klarna-tilin ehdoista osoitteessa klarna.com/fi.
Toimitus
Pgtech toimittaa kaikkialle Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa. Tilauksesi toimittaa UPS, DHL, Schenker tai Postnord, riippuen kassalla valitsemastasi toimittajasta. Tilaukset toimitetaan valitusta toimitustavasta riippuen kotiosoitteeseesi, yritysosoitteeseesi tai noutopisteelle.
Normaali toimitusaikamme on 5–10 arkipäivää siitä päivästä laskien, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme. Yleensä tilaus lähetetään 1-2 arkipäivän sisällä tilauksen teosta, mikäli tilattua tuotetta on varastossa. Saat kuljetusyhtiöltä seurantatunnuksellisen toimitusvahvistuksen sähköpostitse, kun tilaus on lähetetty.
Toimitusmaksu
Toimituskulu riippuu valitusta toimitustavasta. Toimitusmaksu lasketaan ja ilmoitetaan kassalla.
Noutamattomat tilaukset
Jos asiakas ei nouda tilausta noutopisteeltä määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme. Noutamattomista tilauksista veloitetaan toimituskulut ja mahdolliset kuljetusyhtiölle aiheutuneet kuljetuskustannukset. Tilaus voidaan tarvittaessa lähettää uudelleen asiakkaan pyynnöstä, jolloin asiakas vastaa lähetyskuluista.
Myöhästynyt toimitus
Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa ostosopimus ilman lisämaksua. Pgtech ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu Pgtech:stä riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.
Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat
Pgtech vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mitä pikimmiten sähköpostitse info@pgtech.fi tai puhelimitse + 46 33 12 20 28.
Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.
Peruuttamisoikeus ja palautus
Tarjoamme yksityis- ja yritysasiakkaillemme 14 vuorokauden peruuttamisoikeuden. 14 päivän ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi.
Peruuttamisoikeuden käyttäminen
Voit käyttää peruuttamisoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoitus täytyy tehdä sähköpostitse osoitteeseen info@pgtech.fi. Lähetämme sinulle tämän jälkeen peruutuslomakkeen, joka sinun tulee täyttää ja laittaa paketin sisään. Voit myös halutessasi käyttää peruuttamislomaketta, joka löytyy täältä.
Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.
Tuotteiden palautus
Ilmoita meille, että haluat perua kaupan. Tilaus/tuote tulee palauttaa ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille, että perut kaupan. Palautusosoitteemme on:
Pgtech
Vävlagargatan 14
507 30 Brämhult
Borås, Ruotsi
Huomaathan, että asiakas itse vastaa tuotteen palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Voimme järjestää palautukselle noudon (UPS), jolloin palautuskustannukset veloitetaan tilauksesta tai lisätään tilauksen laskulle. Vaihtoehtoisesti voit järjestää palautuksen itse.
Tuotteen voi palauttaa vain, jos tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä tuotepakkauksessaan. Huomaathan lisäksi, että palautusoikeus ei koske räätälöityjä tilauksia.
Takaisinmaksu
Kun perut kaupan, palautamme kaikki sinulta alkuperäisen tilauksen yhteydessä saamamme maksut. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme palauta toimituskuluja. Emme kuitenkaan ole velvollisia palauttamaan ylimääräisiä kuluja, mikäli olet valinnut muun kuin edullisimman tarjoamamme toimitustavan.
Palautamme summan sinulle ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille peruvasi kaupan. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen tai kunnes saamme todisteen siitä, että palautuspaketti on lähetetty.
Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla. Saat meiltä ilmoituksen sähköpostitse, kun palautuksesi on käsitelty.
Tuotteiden vaihto
Emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme. Jossain tapauksissa tuotteen vaihto toiseen on kuitenkin mahdollista, mikäli tuote on käyttämätön ja olet ollut asiakaspalveluumme yhteydessä. Veloitamme tällöin uuden tuotteen lähetyksestä toimituskulut, jotka lisätään laskulle.
Arvonalennusvähennys
Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeus koskee myyntikelpoisia tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.
Ostaja voi tutustua tuotteeseen asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Sinetöityjä tuotteita ei kuitenkaan saa avata. Lisäksi jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.
Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu verkkokaupalle vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi pakata tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän siksi kuitin palautuksesta sekä palautuslähetyksen mahdollisen seurantanumeron.
Reklamaatio-oikeus
Yksityis- tai yritysasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja Pgtechin välillä tai muuten osoitettavia virheitä. Pgtech vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi. Emme tarjoa tuotteille lisätakuuta, ellei toisin ole mainittu tuotetiedoissa (esim. valmistajan tarjoama lisätakuu).
Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuote kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan aina kohtuulliseksi ilmoitusajaksi.
Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korjattua alkuperäiskuntoon tai korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ja että kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Suosittelemme lisäksi lähettämään meille kuvan, josta virhe ilmenee. Ilmoitathan lisäksi tilausnumerosi. Mikäli reklamaatio hyväksytään, lähetämme sinulle reklamaatiolomakkeen, joka sinun tulee täyttää ja laittaa palautuspaketin sisään. Mikäli reklamoitava tuote tulee palauttaa meille, asiakas vastaa palautuskuluista. Voimme järjestää palautukselle noudon (UPS), jolloin palautuskustannukset veloitetaan tilauksesta tai lisätään tilauksen laskulle. Vaihtoehtoisesti voit järjestää palautuksen itse.
Yhteystiedot reklamaatiotapauksissa
Puhelin: + 46 33 12 20 28
Sähköposti: info@pgtech.fi
Varaukset
Pgtech pidättää oikeuden sopimuksen perumiseen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.
Force majeure
Pgtech:llä on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Pgtech ei ole mahtanut mitään tai joita Pgtech ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Pgtechin viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Pgtechin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Pgtech ei olisi kohtuudella voinut välttää. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.
Erimielisyydet
Riidat Pgtech AB:n ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa Pgtech AB lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja Kuluttajaviraston verkkosivujen www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta kautta tai soittamalla numeroon 02-9553 6901. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta.